REGENERACJA

W skład układu kierowniczego wchodzą między innymi: kolumna kierownicza, przekładnia kierownicza, drążki kierownicze oraz końcówki drążków kierowniczych. Najczęściej spotykaną grupą są przekładnie wspomagane hydraulicznie. Naprawa przekładni tego typu polega zwykle na przywróceniu jej pełnej szczelności, co wiąże się z wymianą kompletu występujących w niej uszczelniaczy. Wszystkie elementy przekładni kierowniczej sprawdzane są szczegółowo pod kątem zużycia oraz występowania uszkodzeń mechanicznych takich jak wytarcia czy pęknięcia. Kontroli poddaje się stopień zużycia zębów zębnika i listwy zębatej. Sprawdzana jest również osiowość listwy zębatej. Często konieczne jest bardzo dokładne szlifowanie powierzchni współpracujących z uszczelniaczami, ze względu na ich miejscowe zużycie lub korozję. Wymianie podlegają również niesprawne łożyska. Elementy zakwalifikowane do ponownego użycia są dokładnie oczyszczane, a wszystkie uszkodzone części zastępowane są nowymi. Po naprawie każda przekładnia przechodzi test na dedykowanym stanowisku pomiarowym, który ma na celu sprawdzenie jej szczelności oraz siły wspomagania działającej na listwę podczas jej ruchu w obu kierunkach. W naszym warsztacie znajdą Państwo pomoc w przypadku problemów z układem kierowniczym.

Układ
kierowniczy

Alternator jest odpowiedzialny za ładowanie akumulatora w naszym samochodzie. Element ten podczas eksploatacji ulega naturalnemu zużyciu. Alternator jest jednym z tych elementów, które da się w całości zregenerować. Jak rozpoznać że dzieje się coś złego z alternatorem w naszym samochodzie? Najbardziej oczywistym objawem uszkodzenia alternatora jest zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na zegarach pojazdu. Informuje ona nas o „problemie z ładowaniem”. Dodatkowymi objawami uszkodzenia alternatora są niejednostajnie świecące światła (prowadzi to do ich częstego przepalania) i hałasy dobiegające spod maski, które nasilają się wraz ze wzrostem obrotów silnika. Oczywiście najłatwiejszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora, lecz decydując się na to, należy liczyć się z dużym wydatkiem za produkt wysokiej jakości. Alternatywą jest regeneracja, której dokonają Państwo w naszym warsztacie.

Alternatory

Rozrusznik jest urządzeniem elektrycznym odpowiedzialnym za uruchamianie silnika. Problemy z rozrusznikiem mogą objawiać się na kilka różnych sposobów: brak reakcji samochodu na przekręcenie kluczyka, głośna praca przy odpalaniu. Zakup nowego rozrusznika do popularnego modelu wiąże się z dużym wydatkiem. Decydując się na zakup używanego rozrusznika, nie jesteśmy w stanie ocenić jego stanu technicznego, więc ryzyko wystąpienia usterki w bardzo krótkim czasie jest wysokie. W związku z tym najlepszym rozwiązaniem jest regeneracja uszkodzonego rozrusznika, czyli wymiana uszkodzonych podzespołów na nowe. MOTO DROZD służy Państwu również i w tym zakresie.

Rozruszniki

To jeden z kluczowych elementów każdego układu hamulcowego, które powinny być regularnie sprawdzane właśnie pod kątem skuteczności hamowania pojazdu. Ten element narażony jest na szczególnie trudne warunki: zmienne temperatury, zawilgocenia, różnego rodzaju zanieczyszczenia, siłę nacisku. Wszystko to wpływa na stopniowe zużycie zacisków. Czy warto regenerować zaciski hamulcowe w naszym aucie? Regeneracja zacisków hamulcowych stosowanych w przeciętnym, pięcioletnim aucie jest zazwyczaj nawet ok. połowę tańsza niż nowy element wraz z wymianą.

Zaciski
hamulcowe

Turbosprężarka jest częścią samochodu, która składa się z turbiny i sprężarki osadzonych na wspólnym wale. Głównym jej zadaniem jest doładowanie silnika spalinowego. Turbina zasilana jest spalinami z silnika, a sprężone powietrze zasila silnik. Jak więc widzimy jest to bardzo ważne urządzenie. Regeneracja turbosprężarki to proces, który pozwala na przywrócenie pełnej sprawności urządzenia, które ma prawo do awarii. Końcowa faza polega na tym, by zamontować odpowiednio pozostałe elementy turbosprężarki tak, aby wszystko działało w pełni sprawny sposób.

Turbosprężarki